Langkau ke kandungan utama

Antara Nikola Tesla dan Hutchinson

Tesla adalah orang yang memperkenalkan arus ulang alik (AC) kepada dunia dan merupakan insan yang dianggap genius pada era zaman beliau. Beliau bekerja dengan Thomas Alva Edison yang merupakan insan yang tidak pernah serik menghasilkan sebiji mentol yang sampai sekarang kita menggunakan hasil ciptaannya. Tesla mempunyai labnya tersendiri yang mengandungi teknologi yang belum pernah orang melakukannya pada zaman beliau menggunakan pengiraan ilmu yang beliau miliki sehinggakan kita agak sukar untuk memahami kaedah yang digunakan.

Tesla dan Edison bekerja antara satu sama lain untuk menjalankan projek tertentu yang mana Tesla menyediakan elektrik untuk Edison menghasilkan beratus-ratus paten ciptaan yang kita ketahui dan mungkin kita tidak sedari. Bila dilihat pada hasil kerja Tesla memang susah untuk diungkapkan ujikaji beliau sehinggakan pelbagai pihak setara dunia mengulangi ujikaji beliau untuk menghasilkan satu keputusan yang tidak diduga. Tesla sememangnya menduga hasil kerjanya. Memang kita tidak mempu menjejaki pemikiran Tesla yang sememangnya nampak jauh kehadapan apa yang beliau jangkakan. Pemahaman itu menjadikan arus elektrik tidak menjadi satu benda bahaya kepada beliau kerana beliau sangat-sangat faham. Bagaimanakah penghasilan tenaga percuma (free energy) yang digambarkan menjadi kenyataan sedangkan pada zaman ini tiada insan seperti beliau yang berjaya melakukannya. Aku sendiri sukar memahami konsep yang beliau gunakan walaupun ramai antara kalangan para genius mengetahui kerja beliau tetapi saya sendiri meraguinya. Tesla adalah orang pertama yang mencipta wireless. Perkataan wireless atau tanpa wayar sudah mula dicipta sedangkan kita baru sahaja bertungkus lumus untuk memajukannya. Namun pertikaian daripada teknologi German yang sebenarnya lebih maju dari segala negara di dunia dapat mencipta remote control pertama yang sebenarnya US benar-benar mencemburuinya. Berita tersebut tidak didedahkan sehingga ianya didedahkannya pada waktu kini dan menggemparkan para pengkaji teknologi.

Tesla berasal dari Serbia dan berhijrah ke Amerika mencipta alatan wireless seperti radio dan mempunyai lab sendiri untuk membangunkan teknologi tenaga elektrik. Satu menara tinggi dibina untuk menghasilkan cas elektrik untuk teori Tesla beliau sendiri. Tesla mempunyai ilmiah dalam bidangnya tersendiri sehinggakan mempu untuk menghasilkan pelbagai ciptaan yang belum pernah dicipta. Tetapi kita tidak ketahui siapakah yang menjadi orang pertama dalam sesuatu cipta? Tesla mempu memberikan teori dalam teknologi ufo sehinggakan teknologi electrogravitics beliau sangat sukar untuk diperjelaskan pada hari ini. Hanya segelintir sahaja termasuk aku mampu untuk menghasilkan tidak lebih dari 10% hasil dari teori beliau. Dengan kehadiran medan magnet dari penjanaan elektrik mampu menghasilkan satu pembalikan graviti. Teori pusingan magnet juga bersangkutan dengan teori teknologi ufo yang mana maklumat tersebut diselindungi oleh pihak kerajaan US. Apa nak ditakutkan? Bukan semua orang ambil tahu.

Jadi bagi aku setelah aku buat beberapa penyelidikan dan gandingkan teori Tesla dan juga Hutchinson, pelbagai tanggapan muncul. Kaitan antara elektromagnet, magnet kekal, frekuensi dan cara penjanaan free energy bersangkut paut dengan satu teknologi yang kita tidak ketahui. Setiap benda di dunia ini termasuk kita mempunyai satu nilai frekuensi yang tidak diketahui. Teknologi ufo menggunakan kaedah ini. Namun begitu kehadiran kuasa magnet menjadi satu lagi helah yang aku susah nak faham. Peratusan dalam otak aku ni tak mampu untuk menjangkau ke situ. Seluruh dunia mencuba pelbagai kaedah teori. Namun gagal walaupun hanya 5% berhasil. Teori tersebut adalah mudah cuma kita seperti ditipu dengan teori maklumat yang menjangkau jauh dan meleret-leret.

Pada teori John Hutchinson seperti Hutchinson Effect sememangnya beliau merupakan seorang saintis yang beliau sendiri menaikkan tittle tersebut. Ini satu lagi manusia yang berjaya membuatkan orang ramai menyampah dan termasuk juga para genius dan saintis-saintis seolah-olah ditipu dengan teori Hutchinson Effect. Memang benar segala video yang ditunjukkan adalah fake (tipu). Tapi mereka yang tertipu itu dan menganggap diri mereka ditipu sebenarnya ditipu sekali lagi. Bagi aku teori beliau adalah benar cuma aku lihat Hutchinson ada helah yang semua orang tidak tahu. Aku pun susah nak jelaskan. Lagi pun siapalah aku ni. Bukannya saintis yang diiktiraf dan aku pun bukannya ada PhD dan tiada tittle Profesor pun. Tapi kalau aku kopek teori ini, aku yakin boleh lulus tesis ini. Segala hasil kerja dilihat oleh satu rombongan tentera US dan merakamkan hasil ujikaji beliau pada tahun 1980an. Namun segalanya menjadi satu peristiwa yang ramai tidak tahu dan ianya menggemparkan Hutchinson sendiri atas apa yang berlaku pada 9/11. Segala laporan beliau di Pentagon musnah dalam serangan dan serangan tersebut merupakan hasil dari Hutchinson Effect beliau.

Ianya benar sehinggakan aku sendiri susah nak dalami teori hasil dari kesan serangan 9/11. Ianya menjadi satu misteri yang sangat mengerikan bukan kerana perlanggaran dua kapal terbang keatas dua banggunan tersebut tetapi kasan dari serangan tersebut kerana ianya seperti satu energy yang tidak diketahui. Hutchinson mempunyai sesuatu yang hendak disebarkan kepada dunia tetapi disekat oleh pihak berkuasa dan membenarkan kerja beliau dengan pelbagai syarat. Berasaskan teori Tesla, Hutchinson merupakan seorang perintis yang dibenci oleh orang yang tidak mengenali beliau menganggap beliau menipu melalui video hasil kerja beliau. Penipuan itu sebenarnya mengandungi mesej kepada umum dan bukan untuk dinilai berpandukan video yang disiarkan. Jadi sebenarnya segala apa yang terhasil merupakan satu kejadian yang tidak diduga melalui teori Tesla dengan pelbagai alatan tertentu termasuk juga Tesla Coil.
Bagi aku terdapat beberapa mesej walaupun terdapat penipuan dan juga sesuatu yang diselindungkan dari pengetahuan umum atas sebab tertentu. Jika dilihat pada video, aku pun tahu semua tipu dan bukan kesan yang sebenarnya. Kesan sebenarnya memang ada dan Tesla sendiri membuktikannya dahulu. Tapi siapalah tahu. Apa pun aku masih mengkaji teori antigraviti dan memahami gandingan frekuensi dengan jisim.

Catatan popular daripada blog ini

Konsep free energy

Mungkin ada yang salah anggap apabila dikatakan free energy di mana tenaga yang dijana adalah percuma semata-mata tanpa perlu penambahan dan juga perlu mengeluarkan kos untuk menghasilkan tenaga percuma tersebut. Inilah yang dikatakan free energy. Rata-rata yang beranggapan free energy sama seperti kaedah solar panel yang menyerap cahaya matahari untuk menghasilkan tenega elektrik secara percuma. Begitu juga dengan kaedah tenaga angin melalui pemusingan turbin generator yang dipasang di tempat yang berangin tiup kuat. Bagi aku semua kaedah tersebut masih belum 100% free energy kerana ia memerlukan sokongan untuk mencapai jumlah tenaga yang diperlukan. Setelah lama aku membuat pemerhatian dan juga beberapa ujikaji serta teori berkaitan dengan free energy, ianya 100% boleh dilaksanakan. Tetapi ianya seolah-olah sukar untuk dilasanakan atau dijadi kenyataan. Ia bersangkut paut dengan sensitiviti pihak-pihak tertentu. Sebagai contohnya seperti terciptanya kenderaan elektrik atau kenderaan

Litar converter dan inverter

Bismillah... Assalamualaikum. Salam ceria. Adakah anda tahu akan litar inverter dan litar converter. Ok baik, kali ini saya sentuh bab agak advance sikit. Kepada yang baru mula belajar atau baru kenal komponen bab ini anda boleh baca dan ikuti. Jika anda sukar untuk faham itu tidak mengapa. Ini adalah sambungan dari topik solar panel sebelum ini. Persoalannya bolehkah solar panel yang bersaiz kecil berupaya untuk cas bateri yang mempunyai nilai volt yang tinggi seperti 12 volt? Jawapan saya adalah boleh. Bagaimana caranya? Dengan penambahan litar converter. Apakah litar converter dan inverter? Ada pelbagai versi jawapan. Saya akan terangkan dan anda boleh nilaikan sendiri. Litar converter berfungsi menukar nilai voltan masuk kepada satu nilai tertentu pada keluaran. Contoh voltan masuk 5 volt, keluaran pula 10 volt. Contoh lain, voltan masuk 8 volt dan keluaran pula 4 volt. Voltan biasanya adalah DC atau arus terus. Ada juga litar converter yang berfungsi menukarkan voltan positi

Selepas 2 Bulan, Inilah Hasilnya...

Assalamualaikum. Salam ceria. Kali ini saya ingin sharing sedikit mengenai system aquaponic dengan solar energy system yang telah saya hasilkan dan dibina melewati 2 bulan lalu. Tiada apa yang menarik perhatian jika rakan-rakan seorang yang biasa-biasa saja. Apa yang saya telah hasilkan ini memang nampak biasa saja. Setakat system akuaponik dan kemudian ditambah pula dengan system solar energy. Rata-rata orang akan katakan biasa-biasa saja. Ok, tak mengapa. Perkara kecil saja. Jadi pada kali ini saya berhasrat untuk berduskasi mengenai system solar energy ini secara terperinci. Yang mana maklumat yang saya ceritakan ini mungkin boleh dijadikan sebagai rujukan panduan untuk yang memerlukannya. Hasil setelah dua bulan saya menguji system ini tidak mengecewakan. Ingat. Saya bukan nak menjual produk tapi sekadar menceritakan spec tentang system ini. Secara asasnya untuk membina satu system solar power memerlukan beberapa perkakasan penting. Jika pergi ke mana-mana perkakasan atau aks